SRBI MUSLIMANI - ideologija Srba muslimana nije umrla, živa je i danas!!!
Ми Срби православне вере не желимо да вам натурамо си-
лом српску мисао. To је ствар осећања сваког појединца и ње-
гово неоспорно право да се определи на коју he страну. Ми
се не поводимо за Хрватима. He проглашујемо вас ’’цвијећем”,
да би вам, у даном моменту, доказали делом да је то била
једна обична подвала. Да то ’’цвијеће” мирише и траје све
дотле док сте неотпорни према хрватском шовинизму. Чим се
усудите, да се супротставите таквој хрватској политици и про-
паганди, ви више нисте њихово ’’цвијеће”. Над вама се, у том
случају, врши геноцид, злочини најгоре врсте, као што је то
био случај са Касимом Гујићем, новинаром из Љубушког. Иако
је читав живот радио за хрватску ствар, њега су јула 1943 го-
дине, усред Загреба на Марковом тргу, изрешетали куршу-
мима, јер се усудио да протествује лично код Павелића против
насиља које се спроводило према Србима православне вере.
Да наведем још и овај усташки злочин који he становници Бо-
сне и Херцеговине памтити док је света и века.
Један од најкрволочнијих усташких зликоваца Макс Лубу-
рић, звани ’’Дрињанин”, напуштајући Сарајево 1944 године,
обесио је усред Сарајева код фабрике дувана неколико десе-
тина најугледнијих муслиманских првака. To најбоље доказује
колико је перфидна хрватска пропаганда, која вас муслимане,
када јој затреба, назива "цвијећем хрватског народа”, а после
вам забада нож у леђа. To је стари реакционарни и прозелит-
еки дух хрватских политичара, који је међу њима владао и за
време црно-жуте Монархије, од чега су имали велике штете и
неприлика босанско-херцеговачки муслимани.
He, то није политика Српског народа према вама муслима-
нима. Свесни, да је ваш етнички корен срастао са нашим, да
смо етнички једно, ми имамо и стрпљења и разумевања и мир-
ко чекамо да се ви сами, спонтано, без ичијег притиска, изја-
сните, да ли сте Срби или Хрвати. Муслиманство није етнички
појам, већ верски.
Утешна је чињеница, да се под комунизмом преко 160,000
муслимана определило као Срби. Па и међу комунистима му-
слиманима огромна већина се определила као Срби. Све нам
то даје наде да he тешкоће, у којима се данас налазите заједно
са Србима православне вере, убрзати тај процес вашег нацио-
налног опредељења. Колико гсд би то било корисно по Срп-
ски народ као целину, још he више користити вама муслима-
нима, јер нећете претстављати једну мањину, верски обеле-
жену, већ саставни део српске заједнице. Припадништво тој
српској заједници донеће вам једнака права и једнаке дужно-
сти, као и Србима православне вере. Само на овај качин от-
клониће се све запреке на путу вашег националног опредеље-
ња и амалгамисања у српску етничку целину.
Српски национални одбор ради на томе и ради тога упу-
ћујем вам ове моје братске речи, иза којих стоји цео Српски
национални одбор.
Будите разумни. Слушајте своје истинске прваке, који нису
у служби ни комунизма, ни усташко-фратарске спреге, већ с
вама деле тешку судбину свога народа. He руководите се стра-
стима. Прелистајте странице историје Босне и Херцеговине. Ту
ћете наћи убедљиве доказе да вам је било добро и да је међу
вама владао мир и благостање када сте били у добрим одно-
сима са својом браћом и својим комшијама Србима православ-
не вере. Нека вас ти динни примери и заједничке борбе против
заједничких непријатеља у прошлости, руководе и данас у
борби противу комунистичког насиља, које гази људска и Бо-
жија права. Само сложним радом и напорима свих нас скупа,
и православних и муслимана, можете створити солидну основу
за коначни обарчун са Титом и његовим противнародним и
безбожним режимом, и извојевати себи слободу.
У тим настојањима помоћ целокупне српске емиградије
неће вам изостати, а још мање Српског националног одбора.
У то име нека су срећни мубарек дани Хаџи-Бајрама, уз
Бајрам Мубарек Олсун!
Др. Милан Гавриловић
Претседник Српског националног одбора
Вашингтон — Америка
Уочи Хаџи-Бајрама 1969 године.
"ИМПЕРАТИВ БОСАНСКО-ХЕРЦЕГОВАЧКИХ МУСЛИМАНА”
Борба за превласт у врховима комунистичке олигархије,
бујање национализма као једине алтернативе интернационал-
ном комунизму и очајно привредно и економско стање земље
довели су комунистичку Југославију на руб пропасти. Ово ха-
отично стање, које у себи носи клицу једне националне рево-
луције, најтеже погађа нас босанско-херцеговачке муслимане,
јер смо и у националном и у културном погледу заостали иза
наших суграђана Срба и Хрвата. Још увек тапкамо у мраку
верског мистицизма и китимо се магловитим појмом ’’бошња-
штва”, као расне и нацисналне посебности. Заборављамо при
томе да је ову националну биљку донела са собом црно-жута
Аустрија у Босну и Херцеговину и да је, поред свих средстава
и материјалних жртава, није могла одржати. Ово калајисање
Босне и Херцеговине од стране злогласног Калаја није помо-
гло "куферашима” да у овим српским покрајинама створе ”хр-
ватску” већину и да тиме јаче истакну своју мегаломанску те-
жњу за припојењем Босне и Херцеговине Хрватској.
Док СрОи и хравати све јаче и свесније истичу своју наци-
оналну о&ОЈеност, дотле велика већина босанско-херцегсвач-
ких муслимана зОила се у Један ћошак и по диктату Тита, a
не по диктату интереса широких муслиманских маса, прогла-
сила себе за "неопредељени”. Истодобно и комунистички ре-
жим ради с в о ј и х властитих интереса, настоји да ову пометњу
меТју муслиманима ОЈ ач а и да их на тај начин удаљи од Срба
православне вере. За ову неодређену масу Тито је пронашао
нови серум ’’босанско-херцеговачка нација” и да му то по-
служи као квасац т о ј " н а ц и Ј и ” , која никада није постојала. У
томе иду му на руку они комунисти, који су само по вери му-
слимани, који са интересима својих једноверника немају ништа
заЈедничког. За муслимане комунисте не постоји никакав на-
ционализам, па ни "Оосакски”, па према томе Авдо Хумо, Па-
шага Манџић, звани "Мурат” и Фадил Јахић, звани ’’Шпанац”
ни по с в о ј и м моралним квалификацијама ни по својој прошло-
сти не могу да претстављаЈу муслимане. He може ни данашњи
Реис-ул-улема ^улејман Кемура, нити његов шеф кабинета Аб-
дурахман Хукић, да говоре у име босанско-херцеговачких му-
слимана, jep су обОЈица извршили гнусан злочин издаје према
организациЈи 'Млади Муслимани", да би дошли на ова одго-
ворна места.
(Јво натурање "бошњаштва” као националног појма од
стране комунистичког режима уперено је у првом реду против
националног опредељења широких муслиманских маса у прав-
цу српског национализма и да тиме доведе у питање и исто-
риска права Српског народа на ове две српске покрајине. Ло-
гична последица ове ком}-нистичке политике била би подво-
Јеност и зм е ђ у православних и муслимана, али Тито у томе ни-
када неће успети. Својим зд р а в им инстинктом ш и р о к е мусли-
манске масе увек су нашле прави пут у одсудним часовима, a
таЈ их je пут одвео у заЈеднички фронт са својом једнокрвном
браћом, па то и данас чине и заЈеднички се о д у п и р у насиљу
комунистичке руље.
Хрвати, који никада нису могли да продру у широке му-
слиманске масе са хрватском идеЈом, радуЈу се овој политици
комунистичке клике, јер су свесни да је српска национална ми-
сао још за време 1урака и Шваба ухватила дубоког корена у
широким муслиманским масама, којој су предано служили ц
искрено je исповедали најугледнији претставници муслимана
bocHe и Херцеговине, те да je та слога православних и мусли-
мана бедем о који су се разбили сви њихови насртаји на Босну
и Херцеговину да je присвоЈе и даду јој, макар и силом, хр-
ватски карактер.
Када све ово имамо на уму сваки муслиман, који жели себи
и св о јо ј браћи добро, мора да нађе прави пут у борби за своја
верска и национална права. Гим пре што се налазимо у једној
и верски и национално сложеиој средини, између српског на-
ционализма и верске трпел^ивости српске православне цркве
с Једне стране и хрватског клерикалног шовинизма с друге
стране. Сами ништа не претстављамо, нити смо у стању да се
бранимо и одбранимо од комунистичке силе и хрватских ма-
рифетлука. Императивно нам се намеће дужност да се придру-
жимо Србима или Хрватима. Ко пажљиво прати расположење
муслиманских маса, Koje никада нису имале поверења у Хрвате
и од њих зазирали, jacuo му je, да је овде у питању јединство
Lpba православних и муслимана, које се и поред терора и сада
под комунизмом, све видније манифестује. Оно се намеће и
Једнима и другима, jep у дослуху са хрватским комунистима
и са хрватском емиграцијом Гито спрема план да при силаску
са власти теслими bocHy и Хердеговину Хрватима. U томе пла-
ну, који би подЈеднако погодио и православне и муслимане,
хрватска штампа у емиграцији отворено пише, док је вођство
хрватске емиграциЈе у сталној вези са вођством Комунистичке
партиЈе Хрватске. По т о ј линији разбијања српских народних
редова и слабљења српске већине у ћосни и Херцеговини, вра-
тио се недавно у земљу и усташки злочинац фратар Крунослав
Драгановић, који се у емиграцији прочуо покрштавањем му-
слимана у избеглиштву.
Дакле, пред овом двоструком агресијом, когиунистичком и
хрватском, највиталнији интереси и православних и муслимана
иалажу им да т ђ у заЈедничку платформу у борби за своја
погажена национално-верска и историска права. Није то први
пут да се православним и муслиманима наметала ова потреба
повезивања, нити je то први пут да су се браћа по крви и осе-
ћањима нашли у Једном фронту, српском фронту. И за време
1урака и за време Швабе било je заЈедничких наступа у од-
брани своЈе вере и нациЈе. Надале су жртве са обе стране у
оорои са узурпа торима и уљезима за победу праведне српске
ствари. Дужност je муслиманске интелигенције, која се није
однародила, да своју браћу поведе овим путем, путем потпуне
сарадње са срОима православне вере. коју је заговарао и рах-
метли др. Мехмед Спахо, шеф Југословенске муслиманске ор-
ганизациЈе у Краљевини Југославији. Упитан, на коју страну
треОа да поведе муслиманске масе, он је дао овај одговор,
који и данас важи за све Оосанско-херцеговачке муслимане:
"Ако имам да Оирам између Београда и Загреба ја идем са
5еоградом
срои у Слободном свету, без обзира на политичка разми-
моилажења, стојс на становишту да смо браћа и да су нам
заЈеднички интереси да се што Јаче повежемо у једну фалангу
бораца за своја права,
Српски надионални одбор у Слободном свету, који прет-
ставља огромну већину организоване српске емиграције, у сво-
јим редовима има и претставнике Срба муслиманске вере, с
коЈима Оратски capapyje у борби за слободу Српског народа.
према томе у тој заједничкој борби са браћом Србима пра-
вослевне вере за своја верска и историска права имаћете пуну
подршку целокупне српске емиграције.
Мој вам je савет, браћо муслимани, да следите ову истори-
ску линију сарадње са Ораћом Србима православне вере, јер
Једино тако моћи ћете спремни да сачекате пад комунизма и
да у српскоЈ држави изборите себи достојно место, где ће вам
Оити загарантована и о&езбеђена верска и политичка права.
lo je императив Оосанско-херцеговачких муслимана и ко
ради против тога неприЈатељ je и Дина и национално-култур-
ног подизања муслиманских маса.
La овим мислима и саветом честитам вам празнике Курбан-
bajpaMa, Koje комунистички режим жели да искорени.
bajpaM Мубарек (Јлсун!
Алија С. Коњхоџић
Издавач и уредник "Братства” и члан
Српског националног одбора у Слободном свету.
’’БАЈРАМСКА ПОРУКА
МУСЛИМАНИМА БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ”
МУСЛИМАНИМА БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ”
Драга наша једнокрвна браћо,
Овогодишњи му&арек дани Хаџи-Бајрама пали су у дане
велике мерународне напетости и ратних сукоба, у дане испу-
њене злослутном неизвесношћу за судбину не само појединих
народа но и целог човечанства.
Свесни те нездраве и оловно тешке међународне ситуације
у свету, а посебно стања у коме се данас налазите под кому-
нистичким Оезђожничким режимом, као браћа по вери и по
народноЈ традициЈи, упућуЈемо вам ове братске речи у увере-
њу да ћете их правилно схватити и разумети.
ИсториЈа босанско-херцеговачких муслимана стара је неко-
лико векова. (Јна je уједно и историЈа нашег завичаја Босне и
Херцеговине, ч и ји смо аутохтони елеменат. (Јудбина нам није
била наклоњена и кроз неколико векова били смо, нарочито
после прелаза на Ислам, између наковања и чекића. За наш за-
в и ч а Ј бориле су се две доминирајуће вере — католичка и пра-
вославна, а османлиЈска власт настојала да затре и једну и дру-
гу. у том верском хрвању и верским ратовима, нарочито у
Средњем веку, били смо на штету наших интереса, као домо-
родаца, на страни исманлија и тешко смо се огрешили о про-
писе Кур’ана, кош нам тумачи да ’’Имање и живот нека нам
буду свети и неприкосновени као што је за нас све узвишен
и оваЈ месец, данашњи дан и место на ксше се налазимо. Чо-
век je дело 1зожЈе и нека je проклет онај који то р уши ..
11оистоветуЈући веру са нацијом и служећи ропски Османли-
Јама ми смо се својим злочинима према становницима Босне
и Херцеговине, иарочито према Србима православне вере, те-
шко огрешили о прописе Кур’ана, што нам је донело тешке
последице, Koje и данас осећамо.
Но и поред те наше послушности Османлијама ни ми ни-
смо Оили поште^ени грубе силе освајача, који се такође огре-
шио о Кур’ан заборављајући да ”у вери не сме силе бити'\
1реОало нам je дуго времена да то осетимо и да пред крај тур-
ске владавине у Јзосни и Херцеговини устанемо у одбрану на-
ших освештаних права као домородаца и да освајачу отка-
жемо нашу послужност. устанак из 1831 под вођством Хусеин-
бега Градашчевића - Змаја од Босне и устанак из 1849 под
вођством Али-паше Сточевића Ризванбеговића против кабада-
хилука турских паша и везира, речито говоре да je v тим ча-
совима у нама проговорила наша свест о нашој народној при-
падности и да примањем Ислама нисмо постали Турци, нити
да смо се однародили.
Наш положај под језуитском и апостолском Аустро-Угар-
ском монархијом, којој су нас продали Турци за 52 милиона
круна, био je ј о ш тежи, али борба против новог освајача до-
била je други вид, народносни вид, јер у тој свакодневној
борби против насиља црно-жуте аждаје нисмо били сами. Уз
нас су били и наша Једиокрвна браћа Срби православне вере,
који су такође били предмет најтежих прогона од стране ре-
жима, коме су у борби против Српства били најбољи измећа-
ри наше комшиЈе католичке вере, (Јво несносно стање довело
je да заЈедничког устанка 1882 године у Херцеговини, када су
Срби православне вере под вођством Стојана Ковачевића и
Петра 1 унгуза и муслимани под вођством Салке Форте и бра-
fie АаЈдар-bera и ИОрахим-бега Ченгића, устали да се заједнич-
ки одупру насиљу ћеча и 11еште. Устанак је угушен у крви,
али je и Србима православним и нама муслиманима трасирао
пут заЈедничке сарадње у будућности, а код нас муслимана
пробудио национална осећања, Koja су дотле била запретана
верским фанатизмом и ропским служењем туђину.
Политика Беча и Неште била је очигледна да од Босне и
Лерцеговине учини своју колонију и да српски карактер ових
покраЈина измени у корист Хрвата, који су одувек били ма-
њина у bocHH и Херцеговини. Да би њихов број повећала,
АустриЈа je приступила усељавању католика из других покра-
јина свога царства, KOje je народ прозвао "куферашима”. Уз
ове католике Пољаке, Чехе, Словаке, који he се преко ноћи
прогласити ’’Хрватима”, дошао је и злогласни језуита па-
тер Антон Пунтигам да у Босни и Херцеговини милом, а ако
буде потребно, и силом шири католицизам, нарочито међу на-
ма муслиманима. Када су учестали случајеви насилног като-
личења малодобне муслиманске деце, попут Фате Омановић,
кз Кута, краЈ Мостара, мостарски муфтија Али Фехњч ефен-
диЈа Џабић 189У године подигао је устанак против овог наси-
ља на нашу верску слободу. Пошто је било случајева да су и
правоелавна деца била насилно превођена на католичку веру,
то су се Џабићевом покрету придружили и браћа Срби право-
славне вере.
(Јд тог историског догађаЈа односи између православних и
муслимана улазе у нову фазу, у фазу отворене борбе против
заЈедничког неприЈатеља ради одбране својих освештаних пра-
ва и своје вере.
Нема коментара:
Постави коментар